Autotaalglas kampte met een verminderde naamsbekendheid. Door de combinatie van twee woorden in de merknaam werd de naamsbekendheid bemoeilijkt en ontstonden er in het geheugen van de consument allerlei variaties op de naam Autotaalglas. Met als gevolg: een lage Top of Mind Awareness.
Strategie
We bedachten een strategie met daarin een basisoplossing voor de lage naamsbekendheid. We maakten een scheiding tussen ‘au’ en ’totaalglas’. ‘Au’ werd geladen met de basisemotie AU. De merknaam kreeg hierdoor een eenvoudige geheugenknoop mee.
Dit vormde de basis voor de eerste campagne die groots van start ging met radio en TV.
In deze campagne communiceerden we op basaal niveau de scheiding tussen ‘au’ en ‘totaalglas’. Oftewel: de introductie van het ‘au-tje’ en de bijbehorende emotionele lading. Het sterretje in de ruit werd gekoppeld aan een ‘au-moment’ in de hersenen van de consument. Deze emotionele lading resulteerde in high interest communicatie en vervolgens in een betere programmering van de merknaam Autotaalglas.
Om de campagne verder te ondersteunen werd het au’tje tevens doorgevoerd in de corporate identity en signing van de vestigingen.
Resultaat
De campagne bleek erg succesvol. In een dalende markt groeide het marktaandeel van Autotaalglas maar liefst met 30%.