Let op: dit zijn slechts schetsen. De ideeën worden nog vertaald naar diverse soorten middelen en media. Te denken aan online video, instore posters, online ads, radio et cetera.
De KNMP is de branchevereniging voor alle apothekers in Nederland. Het apothekersvak kampt al jaren met een imagoprobleem. Zo worden apothekers ten onrechte gezien als dozenschuivers, terwijl zij de enige zorgprofessionals zijn die daadwerkelijk een medicijnstudie hebben afgerond. Het werk van de apotheker is vaak onzichtbaar wat zorgt voor onbegrip, maar ook dat de consument, met vragen over medicijnen, vaak naar de huisarts gaat.
Met de campagne ‘Weet ’t zeker, vraag ’t de apotheker’ zetten we de apotheker weer voorop als het antwoord op al jouw vragen over geneesmiddelen. De boodschap van de KNMP is serieus. Om de advertising toch een emotionele lading mee te geven (en te zorgen voor opvalwaarde) is ervoor gekozen de verschillende boodschappen te verpakken in kunstzinnige uitingen.